• 1
  • 1
  • Behoudsvereniging Klassieke
    Polyester Jachten
    BKPJ

    Welkom op de site van de Behoudsvereniging Klassieke Polyester Jachten (BKPJ), ook wel Polyclassics genoemd. U kunt hier informatie vinden over de BKPJ; haar ontstaan, haar doelstellingen en activiteiten. Op deze site zijn ook de schepen van leden te bewonderen.Welkom op de site van de Behoudsvereniging Klassieke Polyester Jachten (BKPJ). U kunt hier informatie vinden over de BKPJ; haar ontstaan, haar doelstellingen en activiteiten. Op deze site zijn ook de schepen van leden te bewonderen.
  • Behoudsvereniging Klassieke
    Polyester Jachten
    BKPJ

    Klassieke zeilschepen zijn niet alleen mooi om te zien maar zijn tevens een stukje varende geschiedenis. De echte klassiekers ademen de tijd van weleer, zodat nostalgie weer werkelijkheid wordt…Klassieke zeilschepen zijn niet alleen mooi om te zien maar zijn tevens een stukje varende geschiedenis. De echte klassiekers ademen de tijd van weleer, zodat nostalgie weer werkelijkheid wordt…
  • 1
  • 2

Red deze Rhodes Ranger voor 1 november

Wie redt voor 1 november deze klassieke schoonheid van de sloop?

Betreft Polyesther RHODES RANGER 29 (= Opknapper)
8,70 x 2,44 x 1,25-1,30 m (maten romp) betreft grotere zus van de Meridian 25. De kiel is van lood (1300 kg).

Rhodes_Ranger_29_wal

Ontwerp uit 1959 van Philip Rhodes en in 1965 bij Jachtwerf de Visser – Rotterdam gebouwd voor de toenmalige directeur van de Nederlandse Tapijtunie, die als lid van de KNZ&RV-Muiden er veel wedstrijden mee gevaren heeft.
Uitgevoerd met verchroomde bronzen raamlijsten, en zeer mooi brons verchroomd stevenbeslag. Inclusief schroefas met flexibele koppeling en vaste 2-blads schroef. Inclusief houten mast.
De boot is structureel goed, maar heeft gedeeltelijk vol water gestaan waardoor houten interieurdelen  vernieuwd moeten worden. Houten interieurdelen reeds gedemonteerd en als voorbeeld aanwezig. De watervast houten schotten zijn wel in goede staat.

Uit te voeren polyester-reparaties: De gelcoat van voordek, achterdek en gangboorden heeft craccalee (scheurtjes t.g.v. zonlicht). Hierover moeten paar lagen pantsercoat, of beter: bovenste laag wegschuren en nieuwe laag gelcoat aanbrengen. Op de romp zitten een paar gelcoat-schades (afmeerschade).
Te vervangen (deels missende) onderdelen: Bakskistdeksels, deksel t.b.v. luik in achterdek, schuifluik naar kajuit en schotjes t.b.v. kajuitingang , kikkers van voor- en achterdek, giek, helmstok, preekstoel, hekstoel en luchthappers.

Boot en mast liggen in bij Bootjessloper in Enkhuizen. Als er voor 1 november geen koper gevonden is die de boot op wil knappen, wordt de boot gesloopt. Dit omdat de 1300 kg lood en de losse delen meer opbrengen dan complete boot.
In Purmerend opgeslagen: Set zeilen incl. Spinaker, RVS-verstaging, lieren etc.
Tegen  meerprijs verkrijgbaar: Renault dieselmotor RC-12D (12 pk); uitgebouwd en gedeeltelijk gereviseerd.
Demonteerbare stalen bok, ook te leen voor transport over de weg.
Voor eigen gebruik heb ik nog een Rhodes Ranger. Deze kan als voorbeeld van afgebouwde boot in Hoorn bezichtigd worden.
Ik kan bemiddelen bij transport over de weg door transporteur met vrachtwagen v.v. kraan. Eventueel zou de boot ook in Enkhuizen te water kunnen om naar elders versleept te worden.

Contactgegevens:
Ronald van Vliet, Mobiel: (06)51328035, E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.